Gestopt met de pil en niet ongesteld. Is dit normaal?

Ik ben sinds anderhalve maand gestopt met de pil. Sinds dien ben ik niet meer ongesteld geweest. Mijn vriend en ik doen wel aan veilig vrijen.
Is het normaal dat je na het stoppen met de pil niet ongesteld wordt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.5K

Antwoorden (10)

ja dat hoor je wel vaker : in de pil zitten vaak bepaalde hormonen en die blijven dan nog even in je lichaam zitten

als het goed is dan komt de menstruatie op een moment weer op gang
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voor dot soort dingen zou ik echt je huisarts raadplegen.
Want als je pil gebruikt dan word je toch ook iedere maand ongesteld?.
Dus navragen kan geen kwaad.
het kan wle zijn dat je lichaam een omslag moet maken omdat je lichaam eraan gewend is .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk wordt je *niet* ongesteld als je de pil slikt. Je krijgt in de stopweek wel een bloeding, maar dat is een fundamenteel ander verschijnsel. Dat heet een onttrekkingsbloeding, en het heeft niets te maken met een echte menstruatie.
Je lichaam moet er in eens aan wennen dat het de dagelijkse dosis hormonen niet krijgt, altijd even apart.

Is het nou over een paar weken nog niet raak, raadpleeg je huisarts, ben je er niet zeker op, doe dan snel een test, verkrijgbaar bij iedere drogist.

Het kan elk moment gebeuren, even afwachten zou ik zeggen. Bij twijfel, raadpleeg je huisarts
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het durt altijd een hele poos vooraleer je hormonenhuishouding weer opnieuw in haar normale cyclus terugplooit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet abnormaal..
Maar wel een reden om een zwangerschapstest te doen!
Ondanks het veilige vrijen kan er altijd iets misgaan.
Dus test doen.en dan als die negatief is gewoon rustig afwachten..
Het 'komt' vanzelf weer terug!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij heeft het een jaar geduurd voordat alles normaal was, dus ja dit kan normaal zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je lichaam vindt het evenwicht waarschijnlijk zo weer terug of..zou je misschien zwanger kunnen zijn?

Groetjes,

Ton
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja tuurlijk kan dat, als je de pil lang hbt gebrruikt en er plotseling mee stopt moet je lichaam sowieso wennen aan het nie krijgen van die dosis hormonen. voor alle zekerheid zou je tch je huisarts kunnen raadplegen, dit om zeker te zijn dt er niets mis is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dit is heel normaal. Bij mij heeft het ooit een jaar (!) geduurd voordat ik na het stoppen met de pil weer ongesteld werd, en nee, ik was niet negen van die twaalf maanden zwanger.

Dat is natuurlijk wel heel extreem, maar onder vrouwen die stoppen met de pil hoor je vaak dat het zo'n zes tot acht weken duurt voordat ze weer ongesteld worden. De pil heeft je natuurlijke cyclus ook volledig onderdrukt, het is niet zo raar dat je lichaam even tijd nodig heeft om de draad weer zelf op te pakken.

Hou er wel rekening mee dat de bescherming van condooms minder zeker is dan van de pil; de kans is heel klein als je condooms goed gebruikt, maar het kán dat je toch zwanger bent/raakt.

Als je over een paar weken nog niet ongesteld wordt, overleg dan even met je huisarts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat is niets abnormaals. Je eigen lichaam probeert eerst weer in balans te komen met je eigen hormonen. Soms gaat dit snel soms duurt het (helaas) erg lang.