Wat kan je doen als je een meisje van 16 bent en je word sexueel gebruikt door jongens omdat ze weten dat ze het ziet als normaal?

Toegevoegd na 16 minuten:
Het is met haar goed vinden
zij vind het normaal dat is het punt.
Het leren nee zeggen heeft tot nu geen oplossing geboden. Ze belooft steeds weer te stoppen en later blijkt dat ze weer heet toegegen en heeft spijt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Ik zou je een goeie coach of therapeut aanraden bij wie ze terecht kan, een soort vertrouwenspersoon. Dat is hierin belangrijk. Iemand die haar kan begeleiden in haar assertiviteit en tevens haar eigen wil hierin te laten ontdekken. Wat wil ze nu wel en wat nu niet? Dit gaan onderzoeken!
Verder is het belangrijk dat ze zo ook leert om te gaan met mannen die wat van haar willen. Sterker in haar schoenen gaan leren staan lijkt me belangrijk voor haar. Dat ze zelf gaat leren bepalen waar en wanneer ze iets wil en met wie.

Liefs en sterkte Mellow
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Seksueel misbruik mag nooit. Maakt niet uit of je 16 bent, of 40. Als iemand je seksueel misbruikt, moet je gewoon de politie bellen. (Aangifte doen)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ten eerste niet meer met die jongens omgaan en ten tweede als ze het weer doen zeggen niet doen een als ze het dan toch doen aangifte doen bij de politie voor verkrachting en aanranding.
11 jaar geleden
anneliez
11 jaar geleden
Niet pas als ze het weer doen aangifte doen, maar dat meteen doen, niet wachten
ronron1212
11 jaar geleden
Als ze het altijd gewoon toegelaten heeft is dat wat lastig
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze zegt niet 'niet doen' want ze wil zelf aandacht.
Niet de jongens zijn verkeerd, het meisje zelf moet veranderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is in deze geen sprake van aanrading/verkrachting. Meer vergelijkbaar met de alcoholist die zit uit te huilen dat z'n leven verrot is, die raad je ook niet aan Heineken of zijn lokale kroegbaas aan te klagen.
Dat meisje moet NEE leren zeggen, respect krijgen voor haar lichaam en haar eigenwaarde opkrikken.
Als jongens je met jouw toestemming gebruiken, heb je te weinig grenzen aan gegeven, dat moet je vanaf nu gaan doen, grote kans dat ze je dan over een tijdje echt leuk gaan vinden, om wie je bent.

Als het om misbruik gaat, waar je wel nee tegen hebt gezegd, doe dan aangifte bij de politie, praat erover met je ouders.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoiets dacht ik al, ze moet echt aan haarzelf gaan werken, ik vermoedt dat hier ook onzekerheid mee te maken heeft, ik weet niet welke band jij met haar hebt, maar probeer uit te vinden waarom ze het doet en probeer haar dan aan te zetten om professionele hulp te zoeken, of in ieder geval een goed gesprek aan te gaan met haar ouders.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed antwoord. Ze gedraagt zich nu als een slet. Die jongens hebben last van hun hormonen en natuurlijk willen ze dan makkelijk scoren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bekrompen reacties
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja. We kunnen beter die jongens beschuldigen van verkrachting...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Martine:
als zo'n meisje een slet is,
wat is dan de benaming voor "jongens die makkelijk willen scoren".
Je laten vertellen dat het absoluut niet normaal is, om als 16 jarige met Jan en alleman het bed in te duiken.
Puur een kwestie van normen en waarden, die je bijgebracht moeten worden door degenen, die je opvoeden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Martine, je bent de plus vergeten.
Van mij : +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@adrem5, stel dat er geen seksuele opvoeding zou gegeven zijn,hoe komt zo'n meisje dan op het idee, dat promiscuïteit normaal zou zijn?
Ik, krijg eerder het idee, dat ze in een omgeving zonder enige moraliteit in dit opzicht is opgegroeid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik neem aan Moolkeesje dat je datzelfde vindt van die
jongens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uiteraard! Maar ik moet er eerlijk bij zeggen, dat je als jonge knul wel sterk in je schoenen moet staan, als het je op een presenteerblaadje wordt aangeboden, vooral in een periode, waar in de hormonen door je lijf gieren.
Er zijn meerdere redenen waarom zo'n meisje dat toe kan laten. Het kan zijn dat ze het gewoon erg prettig vindt en zelf ook behoefte heeft aan sex. Het is een beetje vreemd dat er met een dubbele moraal gemeten wordt als het op sex aankomt. Sommige vrouwen zijn daar net zo goed op uit als de mannen.
Dat zij er later spijt van heeft, dat komt misschien meer doordat ze er raar op aangekeken wordt als dat ze er echt spijt van heeft en ze moeite heeft om zichzelf te accepteren zoals ze is, met haar sexuele behoeftes die welliswaar iets anders zijn als die van de gemiddelde vrouw.
Onderdrukken gaat niet werken, dat leidt alleen maar tot hevigere uitspattingen. Ze moet zien dat ze het in goede banen leidt en oppassen waar ze het doet en met wie. I.v.m. haar reputatie. Als ze ouder wordt, is dit makkelijker en meer geaccepteerd. Ze is niet de enige er zijn meer vrouwen zoals zij.

Ja het is vast niet wat mensen willen horen hier, want de moraal in ons land laat dit beeld niet toe. Wat dat betreft is er nog veel ongelijkheid voor vrouwen en dat in een land dat prat gaat op hun 'gelijke behandeling voor mannen en vrouwen'

Toegevoegd na 5 minuten:
Aangezien het 'gebruiken' er ook in voorkomt, bedacht ik me dat het hier wellicht een sexueel onderdanige vrouw betreft. Ik wil haar verwijzen naar sites voor gelijkgestemden. zie de bron.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het met haar goedvinden is
en zij het normaal vindt..........
Waarom zou je dan iets doen?

Van jongens en mannen vinden we het toch ook normaal
dat ze vaak en veel seks willen?
Waarom zou dat voor een meisje dan niet mogen?

Maar blijkbaar is het meisje het er zelf niet helemaal mee eens: want Het leren nee zeggen heeft tot nu geen oplossing geboden.
En als ze weer heeft toegegeven heeft ze spijt.

Dus je vraag klopt dan niet: ze ziet het dus niet als normaal??!?

Ja, dan moet dat meisje daar zelf iets aan doen.
Wat kan je doen?

Er met mensen over praten, met volwassenen.
Heb je die niet in de buurt, dan bel je met Sensoor: Voor een luisterend oor en een goed gesprek per telefoon.
Bel via lokaal nummer
Bel 0900 0767 5 ct. p/m

http://www.sensoor.nl/?gclid=CLK4rYuEw7MCFSbMtAoduzEAHQ

Je kunt ook mailen. Daar zitten mensen die zo'n meisje van 16 in ieder geval gericht kunnen adviseren als ze meer van het verhaal kennen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is met haar goedvinden , en ze geeft toe dat het haar spijt .....

wat spijt haar dan ? zegt ze dat om jou of meent ze het serieus .

Is het jou punt.. ofdat van haar ?

mn complimenten dat jij je om die persoon bekommert !

wat jij kan doen is haar erop wijzen op haar zelfrespect als meisje zijnde , leren grenzen aan te geven .

wrs kent ze dr eigen grenzen niet en laat het gebeuren om wat voor redenen dan ook ....
in triest dat dit gebeurd zolang zij het zelf niet inziet zal er weinig aan te helpen zijn.

blijf er voor haar en wijs haar erop dat het niet zo normaal is . je lijf is geen grabbelton .

succes er mee .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het om de seksuele moraal gaat van met name jongvolwassenen en dan met name meiden, dan is de emancipatie meestal ver te zoeken! Ik krijg sterk de indruk dat ze zelf helemaal niet wil stoppen, maar alleen haar omgeving probeert haar met klassieke waarden en normen een bepaald patroon te indoctrineren! Maar vrouwen hebben dezelfde rechten als mannen en als zij daar zelf behoefte aan heeft zal ze blijven beloven en deze beloftes uiteraard ook weer breken.
Als zij anderzijd echt er geen zin heeft is het zeer raadzaam om een assertiviteitscursus te volgen of zeker eens een goed gesprek met iemand te voeren hierover. aangifte doen kan zeker dan ook helpen.
Maar nogmaals, ik krijg sterk de indruk dat men haar in een jasje probeert de duwen wat haar niet past en dat zorgt voor extra onnodige spanning bij iemand die wanhopig zichzelf probeert te zijn. Ik durf zelfs te zeggen dat de pogingen om haar in het gareel te krijgen schadelijker zijn dan het gedrag zelf. Mogelijkerwijs zal zij zich haar hele leven gaan schamen voor zichzelf...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze is er zelf bij. En wellicht getuigt de "spijt" die zij achteraf heeft dat zij nog niet van haar schijnheilige haren af is. Dan is zij gewoon bang wat haar omgeving van haar zou gaan vinden. Dat zij eigenlijk volop geniet van sexuele (wisselende) contacten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het lijkt mij dat ze verslaafd is aan seks. Daar zit natuurlijk een achtergrond achter en een gebrek aan eigenwaarde. Het vereist een keerpunt (de wil) en goede therapie om er vanaf te komen. Ze kan dan seks op een andere manier gaan zien en seksueel gelukkig worden in het leven.